Volg deze stappen om vlot van start te gaan:
Initiële wachtwoord wijzigen
Meld je aan in het beheergedeelte en wijzig het initiële wachtwoord van je account via Instellingen > Beheerders > wijzigen.
Extra beheerders toevoegen
Ga naar Instellingen > Beheerders > Nieuwe beheerder toevoegen en voeg een account toe voor alle medewerkers in de bibliotheek. Geef elke medewerker zijn eigen login en wachtwoord. Bepaal ook tot welke vestiging(en) ze behoren en welke bevoegdheden ze krijgen.
Vestigingen en lokalen instellen
Leg een volledige lijst aan van alle lokalen waarin zich boeken of andere items bevinden. Bij de start is er één lokaal voorzien per vestiging. Binnen een vestiging kan je een ongelimiteerd aantal lokalen aanmaken.
Abonnementsgegevens nakijken
Onder Instellingen > Abonnement staan een aantal administratieve gegevens vermeld van je organisatie (adres, e-mailadres, telefoon…). Ze worden gebruikt voor onze facturatie, maar sommige gegevens worden ook weergegeven bij de contactgegevens voor gebruikers. Dit is een vereiste onder de GDPR wetgeving.
E-mailinstellingen nakijken
Onder Instellingen > E-mail staan de naam en het e-mailadres die worden gebruikt bij het verzenden van e-mails via Colibris (o.a. de uitleenherinneringen).
E-mailinstellingen zijn gemeenschappelijk voor alle vestigingen.
Uitleeninstellingen
Onder Instellingen > Uitleen kan je aanduiden welke mogelijkheden je wil bieden aan ontleners. Hier kunnen ook de uitleentermijn, de uitleenkalender en de instellingen voor reserveringen worden aangepast.
Apparatuur instellen
Installatie Zebra labelprinter
Zebra labelprinter: veel voorkomende problemen
Installatie Dymo labelprinter (Windows)
Installatie Dymo labelprinter (Mac)
Dymo labelprinter: veel voorkomende problemen