Lukt het niet om aan te melden als lener of als beheerder? Helaas kunnen we in dat geval weinig ondersteuning bieden: alle wachtwoorden in Colibris zijn versleuteld, we kunnen ze dus niet terughalen of uittesten, en we kunnen op geen enkele manier kijken of het wachtwoord in Colibris overeenkomt met hetgeen gebruikers zich menen te herinneren.
Dit zijn wel enkele tips:
- Kijk zeker na op welke URL je probeert in te loggen. Voor leners is dit https://app.colibris.be/<organisatie>
Beheerders melden zich aan op
https://app.colibris.be/<organisatie>/admin
Het is mogelijk dat dezelfde persoon tegelijk lener én beheerder is, en dat in beide gevallen wordt aangemeld met hetzelfde e-mailadres. Toch kan het wachtwoord verschillen en is het belangrijk om in het juiste gedeelte aan te melden met het respectievelijke wachtwoord. - Wanneer het wachtwoord niet wordt aanvaard, dan is de enige logische stap is sowieso om een nieuw wachtwoord aan te vragen via de link Wachtwoord vergeten? Dit ontvang je automatisch op je e-mailadres.
- Een (andere) beheerder kan ook een nieuw wachtwoord toekennen, hetzij via Leners > Lener bewerken of via Instellingen > Beheerders
Alle voorgaande stappen gecheckt maar toch nog een probleem? Neem dan contact op met onze helpdesk of gebruik tijdens kantooruren de online chat.